Een drukke week - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu Een drukke week - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Een drukke week

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

10 November 2015 | Nieuw Zeeland, Tauranga



Kia ora!

Afgelopen week was een drukke week want mijn stage begon en ik ging een weekend weg.
Op maandagochtend 2 november was het dan zover, mijn eerste stagedag bij Umbrellar. Ik was best zenuwachtig. Normaal gesproken zou ik een uurtje onderweg zijn, maar de bus had vertraging en de ochtendspits is verschrikkelijk. Hierdoor kwam ik een kwartier te laat op mijn eerste werkdag (iets waar ik normaal gesproken een hekel aan heb). Gelukkig zijn de kiwi’s heel vriendelijk en vond mijn begeleider het niet erg. Toen ik om kwart voor 9 op mijn stage kwam, waren er nog niet veel mensen op kantoor; waarschijnlijk omdat het maandagochtend is. Ik kreeg eerst een rondleiding door het gebouw en uitleg over het bedrijf en wat mijn taken zullen zijn. Ik zal mij voornamelijk bezig houden met het registreren van vaste activa. Doordat het bedrijf in het afgelopen jaar gegroeid is door een fusie en verschillende overnames, zijn veel systemen erg inefficiënt. Helaas had ik nog geen account en kon ik pas om half 3 aan de slag. Tot die tijd heb ik het nieuws gelezen, heel facebook uitgepluist, mijn mail opgeschoond en nog meer onzinnige dingen op internet gedaan. De rest van de week ben ik bezig geweest om de vaste activa van het bedrijf te registreren in excel en momenteel ben ik bezig met twee grote projecten. Zo werk ik aan een “salary benchmark” waarin ik de salarissen van de medewerkers moet vergelijken met de industrie en maak ik een “benefits review” waarin ik de kosten en baten van de faciliteiten van de verschillende vestigingen vergelijk. Over twee weken moet ik dit aan het management presenteren, wat best veel verantwoordelijkheid geeft.
Verder ben ik deze week verhuist naar een huis ongeveer 50 meter verderop. Ik kende deze studenten al aangezien de twee huizen vaak samen activiteiten doen. De groep is supergezellig en heel close, wat ik super fijn vind. De meiden zijn schatten en staan altijd voor mij klaar en ook de jongens zijn super gezellig. Mijn “achtertuin” lijkt op een prachtig oerwoud met veel groen, bomen, vogels en een rivier. Sowieso is NZ heel erg groen en heuvelachtig. Ik heb trouwens wel geluk want normaal regent het hier best wel veel. Tot nu toe heb ik nog maar 2 regenachtige dagen gehad. Het weer is hier erg onvoorspelbaar. Het ene moment schijnt de zon en vijf minuten later regent het pijpenstelen. Nu we het toch over Nieuw-Zeeland hebben, dit westers land heeft wel een aantal verbeterpunten. Zo hebben ze in de bus geen overzicht van bushaltes en staat er op de bushalte zelf ook geen naam. Daarom is het erg lastig om met de bus te gaan en moet ik altijd goed opletten waar ik uitstap, want de buschauffeurs weten het zelf niet eens. Zo ben ik al meerdere keren mijn halte voorbij gereden omdat ik nog niets herken hier en ben ik ook al in de verkeerde bus gestapt. Inmiddels gaat het al een stuk beter! Daarnaast rijden ze hier nog met de deur open weg van de bushalte.
Ter afsluiting ga ik nog even iets vertellen over mijn superweekend! New Zealand Internships (het stagebureau) organiseert allerlei activiteiten, waaronder de Goldmine & Beach trip van afgelopen weekend. Zaterdagochtend vertrokken we met een groep van ongeveer 30 studenten richting de oostkust van Nieuw-Zeeland. Om een indruk te krijgen van de historische waarde van het gebied hebben we een oude goudmijn bezocht. De wandeling ging langs oude overblijfselen van de spoorwegen en door oude tunnels. In deze tunnels zagen we zelfs gloeiwormen wat een mooi plaatje opleverde van groene stipjes in het donker. Daarna zijn we afgereisd naar Tauranga waar we de 230m hoge berg Mt Maunganui gingen beklimmen. Een zware trip naar boven maar het uitzicht over de stad, het strand en de zee was het zeker waard! Beneden aangekomen konden we wel wat verkoeling gebruiken aangezien ze zon scheen en het warm weer was. We hebben een duik in de zee genomen, wat eigenlijk veel te koud was maar o zo verleidelijk. Daarna hebben we pizza op het strand gegeten voordat we naar ons hostel gingen. ‘s Avonds hebben we op het balkon wat gedronken, spelletjes gespeeld en het mooiste vuurwerk ooit gezien voordat we op stap gingen. Zondag hebben we heerlijk buiten ontbeten op het balkon in het zonnetje met uitzicht op de haven. Een goed begin van deze dag! Vervolgens gingen we naar Waihi beach om daar even uit te waaien. Helaas waaide het heel hard en was het te koud om te zwemmen maar hebben we heerlijk over het strand gelopen met onze voeten in de zee. Vervolgens zijn we naar een werkende goudmijn gegaan en hebben we nog een 2 uur durende tocht gemaakt door het bos, over oude goudwinning paden, door tunnels en langs de rivier. Al met al een geslaagd weekend met zonnig weer, prachtige uitzichten en gezellige mensen!

  • 10 November 2015 - 22:15

    Petra Nicolai:

    Hey Marielle, Leuk om te lezen! Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 16124

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 01 Mei 2016

Down Under

25 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: