Doei Nieuw-Zeeland: Je was geweldig! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu Doei Nieuw-Zeeland: Je was geweldig! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Doei Nieuw-Zeeland: Je was geweldig!

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

29 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland



Kia Ora!

Het is tijd om afscheid te nemen van dit prachtige land. Ik heb vier fantastische maanden gehad met geweldige mensen en ga het hier echt missen! Nu zit ik op het vliegveld van Auckland te wachten op mijn vlucht naar Alice Springs. Mijn reis in Australie begint dus in de Outback en zal via Otway National Park, Melbourne, Sydney en de hele oostkust eindigen in Cairns. Ik kijk hier heel erg naar uit, maar eerst nog even een terugblik op mijn laatste 3 weken in Nieuw-Zeeland.

Het eerste weekend zijn we zaterdags naar Rangitoto Island geweest. Dit eiland is een vulkaan die 260 meter boven het water uitsteekt. Het eiland is weelderig en groen, en vol met zwarte rotsblokken. We hebben de hele dag gelopen om het eiland te verkennen. Halverwege onze tocht langs de kust hebben we een verfrissende duik genomen in de zee om daarna onze weg te vervolgen naar de top. Hier had je een heel mooi uitzicht over de helderblauwe zee, de eilandjes in Huraki Gulf en de stad Auckland. Op onze weg naar beneden zijn we bij de lava caves gestopt en zijn we door deze grotten geklommen. Gelukkig heb ik geen claustrofobie! Weer beneden aangekomen hebben we verkoeling gezocht in de zee voordat we weer teruggingen naar Albany. Het was een lange dag met veel lopen, pijnlijke voeten en gaten in mijn schoenen maar het uitzicht was het zeker waard.

Het weekend erop was een druk weekend. Vrijdagavond zijn we naar het Lantarn Festival in Auckland gegaan. Prachtig om die gekleurde lampions te zien in de meest verschillende soorten, maten en figuren die je je kunt voorstellen. Het had echt iets magisch! De volgende dag vroeg op want Bay of Islands stond op de planning. Na drie uur in de auto kwamen we aan in Paihia, waar we de ferry hebben genomen naar Russell. Hier hebben we een hike gedaan naar de lookout point waar we prachtig uitzicht hadden van het stadje, de zee en de eilanden. Vervolgens hebben we de rest van het stadje bekeken en zijn we naar Long Beach gelopen waar we heerlijk in de zee hebben gezwommen en op het strand hebben gelegen. Rond 4 uur hebben we de ferry teruggenomen en zijn we naar Haruru Falls gegaan. Omdat de parkeerplaats om 5 uur ging sluiten hebben we welgeteld 1 minuut gehad om de waterval te bekijken, maar zo bijzonder was die toch niet. Daarom zijn we nog naar de Rainbow Falls gegaan, waar we een mooie waterval zagen van 27 meter. Wat wel leuk is dat je de waterval van boven, zijkant en beneden kunt bekijken. Hierna zijn we naar een hostel gegaan waar we pizza hebben gegeten bij maanlicht met uitzicht over de zee. De volgende ochtend weer om 5 uur de wekker want we wouden de zonsopgang bij Cape Reinga zien. Helaas waren we net iets te laat om de mooie kleuren te zien maar hebben we wel de zon zien opkomen. Op dit meest noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland hebben we de vuurtoren bekeken en gezien hoe de Tasman Sea en Pacific Ocean samenkomen. En vooral met de opkomende zon was dit prachtig om te zien. Vervolgens zijn we aan onze 7-uur durende reis terug naar Auckland begonnen. Onderweg zijn we gestopt bij een loukout point in Opononi waar we, wederom, een mooi uitzicht hadden over de helderblauwe zee en de zandduinen. Onze volgende en tevens laatste stop was Waipoua Kauri Forest. Tijdens de wandeling door dit bos hebben we de grootste Kauri boom gezien, die zo’n 2000 jaar oud is en 18 meter hoog. Ik vind het mooi om te zien hoe de Kiwi’s de natuur respecteren en hoe het meeste hier nog zo ongerept is. Hierna zijn we onze weg vervolgd naar huis waar we ‘s avonds om 9 uur aankwamen. Het was een fantastisch girls-weekend!

De volgende dag moest ik weer naar stage en dit was ook tevens mijn laatste stageweek. Ik kan het nog steeds niet bevatten dat de tijd zo snel is gegaan. Donderdagavond had ik appelkruimeltaart gebakken voor mijn werk en de volgende dag werd ik dan ook gecomplimenteerd over mijn bakkunsten. Met het Finance team zijn we, op de kosten van de baas, gaan lunchen. Bedankt Umbrellar! Het was raar om afscheid te nemen van mijn collega’s maar echt tijd om hierbij stil te staan had ik niet want ‘s avonds ging ik voor het eerst in mijn leven een Rugby wedstrijd bijwonen. In Eden Park streden de Blues tegen de Highlanders, en gelukkig had onze club de Blues gewonnen. Het was een leuke spannende wedstrijd met veel gejuich, een prachtige zonsondergang en 2 (jaja!) streakers. Hierna zijn we met z’n allen de stad ingegaan voor mijn laatste party in Auckland. Zaterdags zijn we naar Shakespear Regional Park gegaan waar we een aantal routes hebben belopen en op het strand hebben gelegen om uit te brakken. Helaas werd het ‘s avonds slecht weer waardoor onze geplande bbq niet doorging. In plaats daarvan hebben we gezellig met alle huizen wat gedronken en spelletjes gespeeld. Zondag was het nog steeds slecht weer en heb ik mijn voorbereidingen getroffen voor Australië, net als maandag. En nu zit ik hier dus op het vliegveld en heb net afscheid genomen van mijn huisgenootjes. Ik wil helemaal nog niet weg. Ik heb zulke leuke mensen ontmoet en vind het moeilijk om ze nu achter te laten. Maar goed, er staat natuurlijk een supermooi ander avontuur op mij te wachten dus ik mag niet klagen. Australia here I come! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 16123

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 01 Mei 2016

Down Under

25 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: