Zwarte stranden, kleurrijke warmwaterbronnen en de - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu Zwarte stranden, kleurrijke warmwaterbronnen en de - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Zwarte stranden, kleurrijke warmwaterbronnen en de

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

10 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia ora!

Ik ben alweer over de helft van mijn trip Down Under. Aan de ene kant gaat de tijd zo snel voorbij en heb ik nog maar 3 weken te gaan in Nieuw-Zeeland. Aan de andere kant heb ik al zoveel gedaan dat het lijkt alsof ik hier al maanden ben. Maar ik heb het nog steeds naar mijn zin dus dat is een goed teken. En ik mis het weer in Nederland totaal niet! Laat mij maar lekker in mijn bikini op het strand liggen of in een korte broek en hemdje dit mooie land verkennen. Dat is dan ook precies datgene wat ik de afgelopen weken heb gedaan.

Na 4 weken vakantie had ik moeite om weer in het ritme van stage te komen en ik was dan ook kapot na mijn eerste stageweek. Dat weekend heb ik dan ook niet veel meer gedaan dan op het strand liggen, in de zee zwemmen, uitgaan, series kijken, naar de bios gaan en nieuwe huisgenoten leren kennen. Inmiddels woon ik samen met 2 jongens (1 Engels, 1 Nederlands) en 2 meisjes (1 Engels, 1 Nederlands). Het voelt wel raar om hier nu met een compleet ander huis te zitten dan voor de vakantie, maar gelukkig zijn mijn nieuwe huisgenoten ook super leuk en doen we veel dingen samen. Zo zijn we 30 januari naar Piha Beach gegaan, oftewel een van de meest bekende surfstranden van Nieuw-Zeeland. Het zwarte strand was super heet en je verbrandt je voeten dan ook vrij snel! De golven zijn hoog en het water heeft een sterke en gevaarlijke stroming. Hier is ook de realityserie Surf Rescue opgenomen. Geen zorgen, ik heb geen rol in deze serie weten te bemachtigen. Na heerlijk op het strand te hebben gelegen en in de zee te hebben gezwommen, zijn we de Lion Rock gaan beklimmen. Hier hadden we een mooi uitzicht op het stadje, de zwarte stranden, de ruige kliffen en de helderblauwe Tasman Zee. Verder hebben we de 80m hoge Kitekite waterval bezocht wat een mooie hike door het bos opleverde. ‘s Avonds hebben we de verjaardag van het Engelse meisje gevierd en zijn we op stap geweest, waardoor zondag weer een heerlijke brak-dag was. Maandag was het Auckland anniversary en waren we vrij van stage. We zijn naar Auckland City gegaan waar een festival was met verscheidene live muziek, straatoptredens en eettentjes. Daar hebben we ook een boottocht gemaakt waar je een mooi uitzicht had op de haven van Auckland. Deze gezellige dag hebben we afgesloten met een heerlijke bbq. De overgebleven vier dagen van deze werkweek moest ik weer stage lopen.

Afgelopen weekend stond in het teken van rotte eieren, oftewel een bezoek aan het stadje Rotorua. Deze stad staat bekend om de vulkanische activiteit en de geur van zwavel zorgt dan ook voor deze nare geur. Zaterdagochtend zijn we in alle vroegte vertrokken (5 uur ‘s ochtends!) zodat we de hele dag konden meepikken. Om 9 uur kwamen we aan bij onze eerste stop: Rainbow Springs. Dit kleine wildpark heeft een mooie collectie van Nieuw-Zeelandse dieren, planten en struiken. En met als hoogtepunt de Kiwi! Helaas mochten we geen foto nemen omdat de flits en geluid de kiwi’s bang maken. Maar onze stilte werd beloond met het zien van drie kiwi’s! Best wel bijzonder om deze dieren te zien. Na verscheidene bomen, planten, reptielen, vissen en vogels te hebben gezien zijn we naar Kuirau Park gegaan. In dit park zagen we borrelende modderpoelen, kokende meren en stoomkraters, wat heel apart is om te zien aangezien het midden in de stad ligt. Hierna hebben we ons opgesplitst. Waar de rest van mijn huisgenoten de adrenalinekick opzochten tijdens het raften, heb ik cultuur gesnoven bij een Maori village. Tijdens een tour heb ik veel geleerd over het dorp Whakarewarewa, de bewoners van dit dorp en hoe de Moari-gemeenschap de geothermische aspecten van het gebied in hun dagelijks leven gebruiken. Ze nemen een bad in de warmtebronnen en gebruiken de stoomkraters en kokende meren om eten te bereiden. Ook heb ik een voorstelling bijgewoond met Maori dans, zang en natuurlijk de Haka. Verder heb ik daar de grootste geiser (Pohutugeiser) zien spuiten, wat een fantastisch plaatje opleveren. Het was zeer indrukwekkend, heel mooi en zeker de moeite waard. Terug in het hostel hebben we in het zwembad gezwommen, in de hot tub gezeten en een drankje en dansje gedaan in de lokale pub. De volgende dag weer vroeg op want Wai-O-Tapu stond op de planning. Hier keek ik al heel lang naar uit omdat Wai-O-Tapu Thermal Wonderland het kleurrijkste en meest gevarieerde geothermische gebied is. Tijdens een wandeling van 1,5 uur hebben we vele ingezakte kraters, kokende modderpoelen, zwavelgrotten en sintelterassen gezien. Vooral de Champagne Pool was een hoogtepunt; een warmtebron die door diverse mineralen blauw water combineert met een okerkleurige versteende rand. En ook Devil’s Pool met haar neon-groene water was geweldig om te zien. Vervolgens hebben we een hike gemaakt door Waimangu Volcanic Valley, waar we nog meer geothermische activiteit hebben gezien. Het was een wandeling langs kokende meren, borrelde modderpoelen, spuitende geisers, gekleurde rotsen en bergen badend in stoom. Vooral de Inferno Crater Lake (een abnormaal felblauw meer) en Frying Pan Lake (grootste warmwaterbron ter wereld) waren geweldig om te zien. Het was een fantastisch weekend en ik heb nog nooit zo’n geweldige plek gezien :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 16115

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 01 Mei 2016

Down Under

25 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: