Mijn eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

01 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora! (Maori voor “Hi”!)

Het is alweer een week geleden dat ik op het vliegtuig stapte en mijn avontuur in Nieuw-Zeeland begon. Na 5 vliegvelden, 12 tijdzones, 6 vliegtuigmaaltijden en 50 uur reistijd kwam ik eindelijk aan in Auckland. Helaas gingen mijn eerste uren in dit mooie land al direct fout. Aangekomen op het vliegveld kon ik degene die mij naar het appartement zou brengen niet vinden. Na lang dwalen en het hele vliegveld te hebben gezien, hebben we elkaar eindelijk gevonden en werd ik naar mijn appartement gebracht. Naja, mijn appartement… Toen ik daar aankwam wist geen enkele student dat ik zou komen en was er eigenlijk ook geen kamer vrij. Na een telefoontje met de organisatie bleek dat er miscommunicatie was en ze mij niet verwachten. Stond ik daar met mijn spullen. Gelukkig waren de studenten heel aardig en mocht ik een nachtje bij ze slapen. Ze hadden een kamer open gekraakt (wat eigenlijk niet mocht) zodat ik niet op de 2-persoonsbank hoefde te slapen. De volgende dag kwam iemand van de organisatie langs en de oplossing is dat ik een week in dat huis slaap (in dezelfde kamer die nu wel open mag) en dinsdag naar het huis van de buren ga omdat daar dan een kamer vrij komt. Gelukkig werd ik met veel enthousiasme ontvangen en ben ik ‘the new girl’. Heel leuk want iedereen kent mij, maar ik ken (nog) niemand. De dag heb ik verder doorgebracht met sushi halen met Marielle (heel irritant iemand met dezelfde naam), shoppen voor halloween met de vrouwelijke huisgenoten, boodschappen doen en spullen uitpakken. De dagen daarop heb ik mijn jetlag uitgeslapen, Albany verkend en alles geregeld. Elke avond eten we samen met het hele huis, wat super gezellig is.
In het weekend hadden we een halloweenparty en dat kun je in dit land niet voorbij laten gaan. Halloween speelt hier echt: kinderen gaan langs de deuren en iedereen was verkleed tijdens het uitgaan. Bij de meiden is het volgens mij een competitie ‘wie-heeft-de-sletterigste-halloweenoutfit’. Al met al een gezellige stapavond met veel verschillende en soms lachwekkende kostuums.
Zaterdag hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Muriwai Beach gereden waar we hebben gesurft. Je kan niet in Nieuw-Zeeland zijn geweest zonder te gaan surfen. Helaas was het bewolkt, waaide het hard, waren de golven onstuimig en de stroming sterk, waardoor het niet geschikt was voor beginners zoals ik. Dit uitte zich in vele valpartijen, zout in mijn mond, een gigantisch grote blauwe/paarse/roze plek en een gescheurde wetsuit. Tot zover mijn surfavontuur maar leuk was het wel. Die avond hadden we een preparty bij de Engelsen waarna we op stap gingen naar Ponsonby, een bekende en chiquere uitgaansbuurt net buiten het echte centrum van Auckland. Goedkoop is het niet en je mag ook niet met sneakers de discotheek binnen. Vervolgens zijn we rond 4 uur naar het centrum van Auckland gelopen om de WK-finale rugby te kijken. Helaas werd de wedstrijd tussen de Kiwi’s en Aussies niet op een groot scherm uitgezonden en hebben we het in een cafeetje gekeken. Met veel gejuich en geklap, maar ook heel veel moeheid, hebben we gezien hoe de All Blacks wonnen. Wat ik wel jammer vond is dat er niet veel beleving was op straat. Als Nederland wereldkampioen voetbal zou worden dan gaat iedereen gek. Hier was dat lang niet zo en was ik ook blij dat ik om 8 uur in mijn bedje lag.
Inmiddels is het half 5 uur en aangezien we aan het eind van de middag een high wine hebben met eigengemaakte tapas, zal ik nu mijn gerecht (nachos uit de oven) gaan voorbereiden. Morgen begint mijn stage en ik ben heel benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Marielle

  • 01 November 2015 - 19:40

    Esther:

    Leuk om te lezen, dank je wel. Veel plezier daar en succes op je stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 16129

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 01 Mei 2016

Down Under

25 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: