Prachtig Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu Prachtig Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Prachtig Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

03 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Gelukkig nieuwjaar!!!

Inmiddels ben ik alweer halverwege mijn vakantie op het zuidereiland en heb ik zoveel mooie momenten beleefd en nieuwe vrienden gemaakt dat het te veel is om op te noemen. Daarom even een samenvatting van mijn mooiste/indrukwekkendste momenten en belevenissen.

Kaikoura - De eerste stop van de busreis was Kaikoura, een dorpje aan de oostkust dat bekend staat om de zeedieren. Om hier te komen hebben we een 5-uur durende busreis gemaakt door de bergen en langs de oostkust. De helderblauwe zee in combinatie met de zeehonden die op de rotsen liggen geeft een prachtig uitzicht! Aangekomen in Kaikoura heb ik een whale-watching tour gedaan, oftewel walvissen spotten. Tijdens de boottocht van 2 uur heb ik 2 walvissen, 3 albatrossen, tientallen zeehonden en honderden dolfijnen gezine. Die walvissen zijn megagroot en heel bijzonder om te zien (en natuurlijk heb ik de legandarische foto van zijn staart kunnen maken). De zeehonden lagen heerlijk op hun rots te genieten van de zon. Verder zwommen er zo’n honderd dolfijnen om onze boot en sprongen ze in de lucht en deden ze allemaal trucjes. Prachtig om al deze dieren in hun eigen natuur te zien. Deze fantastische dag heb ik afgesloten met sterren kijken op het strand met fantastische mensen.

Kerst - Op kerstavond kwamen we aan bij ons hostel in Mahinapua, oftewel de middle of nowhere. De mensen van het hostel hadden een kerstdiner voor ons bereid. Hierna zijn we naar het strand gegaan om de zonsondergang te zien. Na dit mooie tafereel hebben we onze kerstoutfit aangetrokken die we eerder die dag in een dorpje hadden gekocht. Zo heb ik van een zak waar je cadeautjes in kunt doen een jurk gemaakt. Anderen waren verkleed als cadeautje, kerstman, elf, kerstboom en nog vele andere creaties. Zo leuk hoe creatief iedereen is: we zijn allemaal naar dezelfde twee winkels gegaan en toch was iedereen anders gekleed. Het was een gezellige kerstavond met veel bier en leuke mensen. We begonnen onze eerste kerstdag met pancakes, bacon en prosecco. Vervolgens gingen we naar onze andere hostel waar we de rest van deze kerstdag in de hot tub hebben gezeten en een echte kiwi-kerstdiner hebben meegemaakt (BBQ). En wat doe je op tweede kerstdag, als je in Nieuw-Zeeland bent, het zomer is en je toch een witte kerst wil? Juist! Dan ga je naar de gletsjers. Met een helicopter gingen we op de Franz Josef gletsjer. Dit was de eerste keer dat ik in een helicopter zat en het was fantastisch: een koptelefoon op en een geweldig uitzicht. Boven op de gletsjer ontmoetten we onze gids die ons de gletsjer ging laten zien. Het was een 4-uur durende tocht over rotsen en ijs, en door rivieren, grotten en ijskloven. Het is zo onwerkelijk. Je bent omringd door ijs en voelt je zo klein en het uitzicht bovenop de gletsjer is zo mooi. Dit was mijn beste Boxing Day (2e kerstdag) ooit!

Nevin Swing - Queenstown staat bekend om zijn adrenalineboostende activiteiten. Dus als je iets wilt doen, dan moet je het in Queenstown doen. Dus heb ik besloten om ‘s werelds grootste swing te gaan doen. Je staat op een platform 160m boven de valley. Dan wordt je in je tuigje gehezen en laten ze je zakken. Ze vroegen of ik wou aftellen en ik zei “nee laat mij maar gewoon gaan”. Dus dan hang je daar, wachtend tot het gaat gebeuren. En dan komt de 70m vrije val om vervolgens door de gaan in een swing van 300m. Het was geweldig! Je zweeft over een diepe kloof en hebt een fantastisch uitzicht over de vallei, de rivier en de bergen. Al was ik best nerveus hiervoor, ik ben zo blij dat ik het gedaan heb.

Milford Sound - Vanuit Queenstown vertrok onze bus richting Milford Sound, de bekendste fjord van Fjordland National Park. De route erheen was al indrukwekkend: door de mist en de rotsbergen had het een magisch tintje. Maar toen we door de tunnel gingen naar Milford Sound en het uitzicht zagen was ik helemaal verbaasd. Dit had ik totaal niet zien aankomen. Het was prachtig! De omgeving is zo rotsachtig en met het groene gras of het blauwe water geeft het een prachtig plaatje. Geen wonder dat het ook wel het achtste wereldwonder wordt genoemd. Het is adembenemend. We hebben een cruise over the helderblauwe meer gemaakt met het zonnetje erbij; wat wil je nog meer. Je voelt je zo klein op de boot met de hoge en zeer steile rotsen van 1200 meter hoog. Het was een lange vermoeiende dag maar zeker de moeite waard.

Oud&Nieuw - Oud&nieuw heb ik gevierd in Queenstown, het uitgaansgebied van het hele zuidereiland. Van 20:00 tot 23:45 hebben we een kroegentocht gedaan waar we vijf verschillende bars hebben gezocht. Vervolgens zijn we richting het strand gegaan waar we om 00:00 het vuurwerk hebben gezien. Het was niet heel speciaal en duurde maar 7 minuten, maar was wel bijzonder omdat je daar met nieuwe vrienden bent. Hierna zijn we naar London Bar gegaan (woeh ik heb oud&nieuw in Londen gevierd haha) waar we rest van de avond gefeest hebben. Helaas was het een kort nachtje want we gingen alweer naar onze volgende bestemming: Lake Tekapo. Mijn eerste dag van het nieuwe jaar heb ik dus doorgebracht in de bus en heerlijk op het strand gelegen in de zon 

Last but not least heb ik gezeild op de Tasman Zee in Abel Tasman National Park (geweldig uitzicht vanaf de helderblauwe en koude zee); een cruise gemaakt op het meer van Wanaka; kampvuur gehouden op het strand van Westport (inclusief marshmallows); fantastische wandelingen gemaakt langs de Westkust; Pancake Rocks gezien; prachtige meren gezien die omgeven waren door Bergen (Nelson Lakes / Lake Tekapo / Lake Pukaki); kroegentochten gevolgd in Queenstown; 2 nachten achter elkaar ons hostel verlaten vanwege het brandalarm (wel vals alarm gleukkig); chillen in het park; zonnen op het strand; in een shotover jetboat met 80km/h over de rivier gescheurd (so much fun) en nog veel meer om op te noemen.. Gelukkig heb ik nu nog twee weken vakantie te gaan. Morgen ga ik alleen verder met de TranzAlpine railway naar Greymouth, waar ik mijn weg zal vervolgen naar Nelson, Picton, Wellington, Napier, Gisborne en uiteindelijk weer naar Auckland zal terugkeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 16120

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 01 Mei 2016

Down Under

25 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: