Afscheid, stage en Waitomo Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu Afscheid, stage en Waitomo Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Mariëlle Nijmeijer - WaarBenJij.nu

Afscheid, stage en Waitomo Caves

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

18 December 2015 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves



Kia ora!

De tijd vliegt. Het is al bijna 2016 en Nieuw-Zeeland is helemaal in de kerststemming. De kerstboom op ons werk is opgetuigd, de straten zijn verlicht, de winkels liggen vol met kerstcadeautjes en in de supermarkt wordt alleen maar kerstmuziek gedraaid. Afgelopen vrijdag hebben we dan ook een kerstborrel gehad van het werk. Hier konden we onder het genot van een hapje en een drankje luisteren naar een cabaretier. Maar omdat de cabaretier heel snel en met een dik Nieuw-Zeelands accent sprak en mijn collega’s uitbundig lachten tijdens de speech, heb ik de helft niet meegekregen. Hierna kon er verder geborreld worden en heb ik met collega’s en hun partners gesproken. Het is leuk om collega’s te spreken die je nooit spreekt omdat ze op een andere afdeling werken en om te zien hoe ze na hun werk zijn. Zo heb ik shots gedronken met een aantal managers, heeft mijn begeleider iets te veel drankjes gehad en liepen de vrouwen niet meer op hun hakken maar op blote voeten (lang leve mijn all stars). Al met al een geslaagd feestje met gezellige collega’s en (iets te veel) drank. De volgende dag was een heerlijke “brak-dag” en heb ik niet veel meer gedaan dan in de zon een boek lezen en mijn reis naar het Zuidereiland plannen. ‘s Avonds hebben we gebarbecued en een afscheidsfeest gehouden omdat bijna iedereen al klaar is met zijn stage en deze week vertrekt. De volgende dag moest ik vroeg mijn bed uit omdat we naar Waitomo Caves gingen waar we een 3-uur durende tocht gingen maken door de grotten. Om in de grot te komen moest je 27m abseilen. Nu denk je dat 27m niet heel hoog is maar als je daar boven staat en naar beneden kijkt dan word ik wel een beetje zenuwachtig. Maar het was zo vet! Een fantastische manier om zo de grot in te gaan. Na onze abseil-avontuur gingen we op ontdekkingstocht door de grot. Zo'n stoer gevoel als je daar loopt met je wetsuit, laarzen, helm en zaklamp. Het was een heel avontuur door het water (wat varieerde van knie- tot navelhoogte), over rotsen en door openingen waar je net niet klem komt te zitten. Ons derde avontuur in de grot was blackwater rafting: zittend in een zwemband de rivier afgaan. In het begin nog met licht maar daarna in het donker, wat vrij lachwekkend is omdat je niets ziet maar wel hoort als iemand tegen een rots knalt of door een rivierstroming gaat. Op sommige stukken was de stroming minder sterk en kon je heerlijk dobberen in de band en genieten van de gloeiwormen. Door deze duizenden lichtgevende beestjes leek het net of je onder de sterrenhemel lag. Prachtig! Na dit avontuur moesten we weer de grot uit en hoe kun je dit beter doen dan die 27m weer omhoog klimmen?! Juist. Ik voelde me een echte bergbeklimmer toen ik de grot weer uit klom. Nadat we ons gedoucht en omgekleed hadden, hebben we onder het genot van een kom soep de (lachwekkende) foto’s van onze trip bekeken. Maandag moest ik weer vroeg op voor mijn zevende en tevens laatste stageweek voor mijn vakantie. Het “echte leven” begint steeds meer te wennen. ‘s Ochtends vroeg op, ‘s avonds laat thuis en de hele dag naar een computerscherm staren is een doordeweekse ritueel geworden. Een maand geleden heeft Rob (CFO van het bedrijf) mij een lastige taak gegeven die veel verantwoordelijkheid met zich mee brengt. Zoals ik al in een eerdere blog heb geschreven ga ik mij bezig houden met het registreren van vaste activa. Het bedrijf heeft sinds 2009 meerdere bedrijven overgenomen, wat niet allemaal goed geregistreerd is. Hierdoor kwam het bedrijf vorig jaar in problemen bij de accountantscontrole. Nu is het mijn taak om ervoor te zorgen dat de activa vanaf 2009 goed geregistreerd wordt voor alle bedrijven zodat ze in April de goede invoer hebben voor hun nieuw accountingssysteem. Dus kort gezegd bestaan mijn dagelijkse bezigheden uit het uitzoeken van de activa vanaf 2009, het opzetten van een excel-model, het transformeren van de activa naar dit model, het berekenen van de afschrijving en de boekwaarde van de activa en kijken of de activa werkelijk in het bedrijf zit. Als ik dit zo typ, klinkt het misschien niet heel boeiend maar in praktijk is het wel interessant omdat je weet wat voor impact dit project heeft voor het hele bedrijf. Daarnaast doe ik nog een aantal kleine projecten voor het Finance team zoals maandelijkse kasstromen verwerken, het bestuursrapport opstellen en registreren van hostings en domeinen. Helaas is het bedrijf op dit moment een kleine chaos door de recente overnames en zijn er veel werknemers die vertrekken: zo ook mijn begeleider. Hierdoor hebben zowel mijn begeleider als mijn baas niet altijd tijd om mij te helpen of iets uit te leggen. Ze zijn hier van bewust en hopen dat ze na de zomervakantie alles weer wat op de rails hebben en mij dan meer aandacht kunnen geven zodat ik ook veel leer van mijn stage. Toch heb ik al veel geleerd op het gebied van accountingsystemen, maandelijkse rapportage en ook mijn excel-skills zijn verbeterd. Mijn stagebegeleider heeft afgelopen dinsdag tegen mij gezegd dat ze nog nooit zo’n hardwerkende stagiair heeft gehad, dus dat is dan wel weer fijn om te horen. En mijn baas was erg tevreden over mijn activa registratie dus blijkbaar doe ik mijn werk wel goed.
De avonden na mijn stage bestaan vooral uit eten met huisgenoten, op de bank hangen en kletsen of film kijken en maandagavond is omgetoverd tot voetbalavond. Samen met nog 3 meiden en 3 jongens zit ik in een gemengde competitie waar we elke maandag 5-tegen-5 spelen. Afgelopen maandag was de laatste wedstrijd en uiteindelijk hebben we twee wedstrijden verloren en drie gewonnen (dit is vooral te danken aan de jongens). Maar ik moet zeggen dat het steeds beter gaat. Ik heb zelfs al een keer gescoord en dat is heel leuk aangezien doelpunten van meiden dubbel tellen ;)
Woensdag gingen we met beide huizen uit eten als afscheidsdiner en donderdag zijn we met z’n allen wezen stappen. Ook al ken ik ze nog maar twee maanden, het voelt alsof ik ze al veel langer ken. Bijna iedereen is nu klaar met zijn stage, gaat reizen en daarna terug naar huis. Dus als ik terugkom van mijn vakantie zal ik mijn nieuwe huisgenoten gaan ontmoeten. Ik weet zeker dat dit ook een fantastische groep zal worden, maar vind het wel jammer om afscheid te nemen van de rest. Gelukkig blijven er nog een aantal mensen en ga ik ook nog met een paar reizen. Want ja, het is hier nu zomervakantie! Ik heb een maand vrij van stage en ben van plan om het Zuidereiland te bekijken en het zuiden van het Noordereiland. Zondag vlieg ik naar Christchurch, waar mijn tocht begint langs zeeën, bergen, watervallen, steden, fjorden, stranden, rotsen, kliffen, meren, gletsjers en nog veel meer schoonheid. Ik heb er zin in en wens jullie alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar :)

  • 22 December 2015 - 16:26

    Buuf:

    Superstoer frou. Wat makkest wer wat mei.... Om jaloersk op te wurden!!

    Dikke tút fan buuf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 16114

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 01 Mei 2016

Down Under

25 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: